Market, Competition, Target Market
Pazar Hakkında BilgiTürkiye nufusunun yaş gruplarına göre dağılımına baktığımızda, 2021 yılı itibarıyla; 0-4 yaş arası nüfusun 5.913.609, 5-9 yaş arası nüfusun 6.624.202, 10-14 yaş arası nüfusun ise 6.438.152 olduğu görülmektedir. Projenin hedef kitlesinin 2-12 yaş arası çocuklar olduğu düşünüldüğünde ciddi bir pazar olduğu dikkat çekmektedir. Türkiye genç bir nüfusa,oyuncak ve oyun endüstrisinde dinamik bir pazara sahiptir. Türkiye'nin toplam nüfusu 84 milyondur ve çocuk nüfusu bu nüfusun yaklaşık %33'ünü oluşturmaktadır (27 milyon ). Bu durum oyuncaklara, oyunlara ve spor endüstrisine hareketlilik sağlamaktadır. Çocuk başına yıllık ortalama oyuncak tüketimi 2020 itibariyle 29 dolardır.
Dünyada ise, 2016 yılında 195 milyar dolar olan küresel oyuncak toplam ticaret hacmi son beş yıldır %6,9'luk kümülatif artış hızı ile artmış ve 2020 yılında 254 milyar dolar olarak gerçekleşmiştir. Toplam ticaret hacmi 2019 yılına göre 2020 yılında %4,1 artmıştır.
Son yıllarda çocukların robotik ve yazılım becerilerinin geliştirilmesine yönelik çalışmalar/ürünler ön plana çıkmaktadır. Ailelerin de bu konuda bilinç seviyesi ve talepleri artmaktadır. Bu doğrultuda Finq projesi çocukların hem el becerilerini, hem yanındaki insanlarla sosyalleşmesini hem de analitlik düşünme yeteneğini geliştirmesi sayesinde pazarda önemli bir ürün haline gelmeyi hedeflemektedir.
Rekabet Hakkında BilgiTürkiye'de ürünün muadili bulunmamaktadır. Diğer taraftan Almanya ve Çin'de muadil ürünleri üreten firmalar faaliyetlerini sürdürmektedir. Söz konusu firmaların ürünlerine eşdeğer ya da daha iyi kalitede ürün elde edip, yaklaşık %40 daha uygun fiyata satılması hedeflenmektedir. Yurt içinde, gelecekte olması muhtemel rakiplere ilişkin ise mümkün olduğunca güçlü sermaye yapısının sağlanması, üretim kapasitesinin yükseltilmesi ve rakipler tezahür edene kadar algılarda yer etmiş bir marka haline gelinmesi planlanmaktadır.
Hedef Kitle Hakkında BilgiHedef kitle olarak öncelikli olarak orta ve üst düzey gelire sahip bireysel müşterilere yönelik çalışmalar yapılması planlanmaktadır. Diğer taraftan eğitim kiti özelliğinden hareketle özel eğitim kurumları, belediyelerin gençlik merkezleri gibi ürünün hitap edebileceği ve toptan satış yapılabilecek seçenekler göz önünde bulundurulacaktır. Söz konusu hedef kitlesinde ciddi karşılık bulacağı düşünülmektedir.
Ticarileşme Planı ve İş ModeliFinq sürüş kiti eğlenerek eğitim modelinde yenilikçi tasarımı sayesinde pazarda ciddi karşılık bulması beklenmektedir. Diğer taraftan ikinci faz olarak planlanan elektrikli scooter ve gokart modellerini içeren daha kapsamlı bir modelin planlamaları yapılmış olup, lansman sonrasında Ar-Ge ekibi buraya kanalize edilecektir. Bu doğrultuda şirketin Ar-Ge departmanının ve pazarlama departmanının dinamik, sağlıklı çalıştığı bir iş modeli oluşturulacaktır.
Belirtmek İstediğiniz Diğer Konular