FİNQ

Sektör ve İş Modeli
Eğitim, B2C
MUHAMMED Fatih YAZAR
 
Görüntülenme Sayısı
27850
 
Kampanya Kodu: TRFNGLP2023004
Başlama Tarihi: 20.03.2023
Kapanış Tarihi: 18.05.2023
Girişim Aşaması: Doğrulanmış Prototip
Hedeflenen Fonlama: ₺2.400.000
Arz Oranı: %12,00
Ek Fonlama: %20,00
Kampanya Durumu: Hedefine Ulaştı
Kalan Süre Tamamlandı
Yatırım Dağılımı (%)
%101,23
Toplam Yatırım: ₺2.429.423
Toplam Yatırımcı: 329
Nitelikli Yatırımcı: 59
Nitelikli Yatırım: ₺1.257.796
 

Pazar, Rekabet, Hedef Kitle

Pazar Hakkında Özet Bilgi

Türkiye nufusunun yaş gruplarına göre dağılımına baktığımızda, 2021 yılı itibarıyla; 0-4 yaş arası nüfusun 5.913.609, 5-9 yaş arası nüfusun 6.624.202, 10-14 yaş arası nüfusun ise 6.438.152 olduğu görülmektedir. Projenin hedef kitlesinin 2-12 yaş arası çocuklar olduğu düşünüldüğünde ciddi bir pazar olduğu dikkat çekmektedir. Türkiye genç bir nüfusa,oyuncak ve oyun  endüstrisinde dinamik bir pazara sahiptir. Türkiye'nin toplam nüfusu 84 milyondur ve çocuk nüfusu bu nüfusun yaklaşık %33'ünü oluşturmaktadır (27 milyon ). Bu durum oyuncaklara, oyunlara ve spor endüstrisine hareketlilik sağlamaktadır. Çocuk başına yıllık ortalama oyuncak tüketimi  2020 itibariyle 29 dolardır. 

Dünyada ise, 2016 yılında 195 milyar dolar olan küresel  oyuncak toplam ticaret hacmi son beş yıldır %6,9'luk kümülatif artış hızı ile artmış ve 2020 yılında 254 milyar dolar olarak gerçekleşmiştir. Toplam ticaret hacmi 2019 yılına göre 2020 yılında %4,1 artmıştır.

Son yıllarda çocukların robotik ve yazılım becerilerinin geliştirilmesine yönelik çalışmalar/ürünler ön plana çıkmaktadır. Ailelerin de bu konuda bilinç seviyesi ve talepleri artmaktadır. Bu doğrultuda Finq projesi çocukların hem el becerilerini, hem yanındaki insanlarla sosyalleşmesini hem de analitlik düşünme yeteneğini geliştirmesi sayesinde pazarda önemli bir ürün haline gelmeyi hedeflemektedir.

Rekabet Hakkında Özet Bilgi

Türkiye'de ürünün muadili bulunmamaktadır. Diğer taraftan Almanya ve Çin'de muadil ürünleri üreten firmalar faaliyetlerini sürdürmektedir. Söz konusu firmaların ürünlerine eşdeğer ya da daha iyi kalitede ürün elde edip, yaklaşık %40 daha uygun fiyata satılması hedeflenmektedir. Yurt içinde, gelecekte olması muhtemel rakiplere ilişkin ise mümkün olduğunca güçlü sermaye yapısının sağlanması, üretim kapasitesinin yükseltilmesi  ve rakipler tezahür edene kadar algılarda yer etmiş bir marka haline gelinmesi planlanmaktadır.

Hedef Kitle Hakkında Özet Bilgi

Hedef kitle olarak öncelikli olarak orta ve üst düzey gelire sahip bireysel müşterilere yönelik çalışmalar yapılması planlanmaktadır. Diğer taraftan eğitim kiti özelliğinden hareketle özel eğitim kurumları, belediyelerin gençlik merkezleri gibi ürünün hitap edebileceği ve toptan satış yapılabilecek seçenekler göz önünde bulundurulacaktır. Söz konusu hedef kitlesinde ciddi karşılık bulacağı düşünülmektedir.

Ticarileşme Planı ve İş Modeli

Finq sürüş kiti eğlenerek eğitim modelinde yenilikçi tasarımı sayesinde pazarda ciddi karşılık bulması beklenmektedir. Diğer taraftan ikinci faz olarak planlanan elektrikli scooter ve gokart modellerini içeren daha kapsamlı bir modelin planlamaları yapılmış olup, lansman sonrasında Ar-Ge ekibi buraya kanalize edilecektir. Bu doğrultuda şirketin Ar-Ge departmanının ve pazarlama departmanının dinamik, sağlıklı çalıştığı bir iş modeli oluşturulacaktır.

Diğer Dosyalar

 
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için, amaçlarla sınırlı ve gizliliğe uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Çerezleri nasıl kullandığımızı incelemek ve çerezleri nasıl kontrol edebileceğinizi öğrenmek için Çerez Politikamızı inceleyebilirsiniz.