Yuyuto Games Teknoloji Anonim Şirketi

Sector and Business Model
Oyun, B2C
Yusuf Demir
 
Views
55856
 
Campaing Code: TRFNGLP2024002
Started Date: 31.01.2024
Ended Date: 30.03.2024
Startup Phase: Büyüme
Target: ₺7,650,000
Equity Offered: %8.50
Addition Funding: %20.00
Campaing Status: Reached
Remaining Time Completed
Investment Rates (%)
%115.82
Total Investment: ₺8,860,438
Total Investor: 915
Qualified Investor: 142
Qualified Investment: ₺5,500,193
 

Pazar, Rekabet, Hedef Kitle

Pazar Hakkında Özet Bilgi

Mobil Oyun Pazarı:

Mobil oyun pazarı, akıllı telefon ve tablet gibi mobil cihazlarda oynanabilen oyunları kapsayan bir pazardır. Son yıllarda mobil oyun pazarı hızla büyümüştür. 2023 yılında küresel oyun pazarının büyüklüğünün Newzoo raporuna göre 187.7 milyar dolar olması beklenmektedir. Dünya çapındaki oyun oyuncu sayısının özellikle mobil oyunlarla yıllık %6.3 artarak 2023'te 3.38 milyar kişiye ulaşması bekleniyor. Mobil oyunlar aynı zamanda endüstrideki toplam gelirin %49'unu oluşturacak şekilde 92.6 milyar dolar gelir üretecektir. Konsol oyunları ise gelirlerde sadece %30'luk bir paya sahip olacak.

Oyuncu Harcamalarında %7.3'lük Artış

Oyuncuları ödeme yapanlarla karşılaştırdığımızda, Newzoo’nun analizi bu yıl içinde oyunlara para harcayan insan sayısında %7.3'lük bir artış göstereceğini belirtiyor, bu rakam bu yıl 1.47 milyara yükselecek. İleriyi düşündüğümüzde, bu rakamın 2026 yılının sonuna kadar 1.66 milyara çıkması bekleniyor ve bu dönemde gelirler 212.4 milyar dolara ulaşabilir.

Özet Maddeler:

  • Fortune Business Insights’e göre, küresel akıllı telefon pazarı 2022-2029 tahmin döneminde %7,3 CAGR ile büyümeye devam edecektir 
  • Statista’ya göre, küresel simülasyon oyunları pazarı, 2022-2027 yılları arasında yıllık %8,45 büyüme oranıyla 17,43 milyar dolara ulaşması beklenmektedir. 
  • Mordor Intelligence’a göre, çevrimiçi simülasyon oyunları pazarı, 2023-2028 yılları arasında %13,49 CAGR ile büyüyecektir.

*CAGR: Bileşik Yıllık Büyüme Oranı

Rekabet Hakkında Özet Bilgi

Harcama eğilimleriyle uyumlu olarak, oyuncu sayıları açısından mobil platform yine önde olacak. Newzoo'nun tahminlerine göre, bu yılın sonuna kadar yaklaşık 2.9 milyar insan mobil oyun oynayacak. Bu, tüm platformlardaki 3.38 milyarlık toplam oyuncu sayısının önemli bir kısmını oluşturarak ve yıllık %6.2 büyüme oranını desteklemektedir.

Yuyuto Games olarak şirketimizin ilk oyunu Ticarium: Business Tycoon ile hali hazırda 92.6 Milyar dolarlık bir pazarı globalde bulunan 140'dan fazla ülkeden kayıtlı oyuncumuzla bu pazarı büyütmekteyiz. Global pazarda çoğunluklu olarak gelir elde ettiğimiz ilk 10 ülke sırasıyla: Türkiye, ABD, Almanya, Azerbaycan, Kanada, İngiltere, Singapur, Fransa, İsveç, Malezya.

Rakip Analizi Pazarda Bulunan Diğer Oyunlar:

  • Reality Games: Merkezi Birleşik Krallık'ta bulunan Reality Games'in Polonya'da bir geliştirme ofisi var ve içerik olarak Büyük Veriye dayalı oyunlar oluşturmaya odaklanıyor. 2015 yılında canlıya alınan ve 10 Milyon+ indirmeye ev sahipliği yapan emlak yönetimi temalı oyunu strateji simülasyon oyunu Landlord Tycoon ile toplamda 4.2 Milyon Dolar yatırım almıştır.
  • Sim Companies: 2016 yılında canlıya alınan ve 1 Milyon+ indirmesi bulunan Çek Cumhuriyeti merkezli bir oyun şirketine aittir. Aynı zamanda Steam ve Web Tarayıcı üzerinden oynanabilmektedir.
  • Capitalism II: Bir iş simülasyonu video oyunu serisidir. Oyun, oyuncuların kendi iş imparatorluklarını kurmalarını, pazarlama, üretim, satın alma, ithalat ve perakende gibi gerçek dünyada karşılaşılabilecek hemen hemen her iş alanını yönetmelerini sağlar. Oyunun ikinci versiyonu ise 2001 yılında piyasaya sürülmüştür. Oyunun Ubisoft tarafından dağıtıldığı bilinmektedir. Metacritic sitesindeki oyunun ortalama puanı 82/100 olarak görülmektedir. Bu da oyunun oldukça beğenildiğini ve satışlarının iyi olduğunu göstermektedir. Oyun ücretli bir oyundur ve fiyatı yaklaşık olarak 20 dolardır. Bu durumda, oyunun milyonlarca dolar gelir elde ettiği açıkça bilinmektedir.

Hedef Kitle Hakkında Özet Bilgi

Hedef Kitle

  • Ticarium: Business Tycoon: Bu oyunun hedef kitlesi, iş dünyasına ilgi duyan, stratejik kararlar almayı, problem çözmeyi, yatırım yapmayı ve kendi şirketini kurmayı seven, 16-42 yaş arasında bulunan eğitim seviyesi ağırlıklı olarak üniversite mezunu olan oyunculardır. (Güncel oyuncu kitlesinin toplam %35'i Lise, %59.5'i üniversite mezunudur.)
  • Ticarium, hem eğlenceli hem de eğitici bir deneyim sunarak, oyuncuların iş hayatına hazırlanmasına ve girişimcilik ruhunu geliştirmesine yardımcı olmaktadır. Ticarium'un oyunun Google Play Store ve App Store'da toplamda 450.000’den fazla indirilmesi ve *4.3 yıldızlı bir puan alması, oyunun popülerliğini ve kalitesini göstermektedir.

*App Store ve Google Play Store puan ortalamasıdır. Toplamda 3500'den fazla gerçek oyuncunun değerlendirmesi sonucunda oluşturulmuştur.

Ticarileşme Planı ve İş Modeli

İş Modeli B2C'dir.

  1. Uygulama İçi Satın Alımlar: Oyun içinde bulunan özel içerikler, coinler, no-ads paketler (reklamsız paketler) veya avantajlar gibi ekstra öğeler için kullanıcıların gerçek para harcamalarına dayalı gelir elde edilmektedir. Bu, kullanıcıların oyun içinde ilerlemelerini hızlandırmak veya deneyimlerini geliştirmek için ekstra özellikler satın almalarına dayalı bir gelir kaynağıdır. Gelirlerin büyük bir oranı (%60) uygulama içi satın alımlardan gerçekleşmektedir.

  2. Uygulama İçi Reklam Gelirleri: Oyunlar içerisinde bulunan ödüllü reklam izlemeler ile gelir elde edilmektedir.

Diğer Konular

  • Temmuz 2022: İlk oyunumuz Ticarium: Business Tycoon Google Play ve App Store'da tam sürümünün yayınlanması.
  • Ocak 2023: Yuyuto Games Teknoloji Anonim Şirketi ismi ile İstanbul'da firma kuruluşunun yapılması.
  • Ocak 2023: Türkiye pazarında Google platformlarında pazarlama çalışmalarına başlanılması.
  • Mayıs 2023: ARYA Women Investment Platform programına 100'den fazla girişimci arasından ilk 20'ye seçilerek kabul edinilmesi.
  • Temmuz 2023: ARYA Women Investment Platform programı yarı finalinde ilk 5'e kalarak final yolculuğunun başlaması.
  • Ağustos 2023: Ar-Ge Projesi yazılarak Tübitak Marmara Teknopark kuluçka merkezinde şube açılışı yapıldı.
  • Ağustos 2023: İş Bankası Workup Gaming Programına kabul edilen oyun geliştiren ve yayınlayan şirket olunması.
  • Ağustos 2023: Teknofest Pre-Take Off finalisti olarak Ankara'ya davet edilmesi ve sunum yapmaya hak kazanan 11 girişim arasına seçilmesi.
  • Eylül 2023: Ticarium yeni versiyonu ile arayüz tasarımında köklü değişiklikler yapıldı ve yeni modüller oyuna eklendi.
  • Eylül 2023: ARYA Women Investment Platform'unun ARYA Retreat 2023 Demoday'inde sunum yapan 5 firma arasında ödül kazanarak 60.000 Liralık ödül İş Bankası tarafından takdim edildi.
  • Ekim 2023: Global pazarlama kampanyaları dahilinde hedef pazar olan ABD pazarında örnek reklam çalışmalarının başlatılması.

Neden Yuyuto Games'e yatırım yapmalısınız?

  • Oyun sektörü, küresel olarak büyüyen ve hızla gelişen bir endüstridir. 2025 yılına kadar 211,2 milyar dolarlık gelir elde edecek ve mobil oyunlar en büyük segment olacaktır 
  • Ekip olarak toplam 32 yıllık iş deneyimi ile yazılım ve teknoloji sektöründe uzman kurucu ortaklardan oluşan kıymetli dinamik bir takıma sahibiz. Tüm tasarım ve yazılımlar kurucu ortaklar tarafından gerçekleştirilmekte olum üçüncül bir kişiye bağımlı değiliz.
  • Girişimcilik, finans, bankacılık, pazarlama, oyun pazarlaması, eğitim sektöründen alanında uzman firmaya destek sağlayan danışma kuruluna değerli mentorlere sahibiz.
  • Herhangi bir yatırım almadan kendi öz sermayemizle ürünü canlıya aldıktan sonra, öncelikle Türkiye’de satışa ve daha sonra globale açılarak ihracat yapmaya başladık.
  • Şirket kurulumumuzdan beri aktif pazarlama çalışmalarında bulunduk ve ABD pazarında test reklamlarını başarı ile sonuçlandırdık.
  • Toplamda 450 binden fazla indirme sayısına ulaştık.
  • Google Play ve App Store’da 4.4 memnuniyet puanına ulaştık.
  • Destek ekibimiz tarafından kullanıcılar tarafından gelen 1500'den fazla destek talebine titizlikle cevap verildi.
  • Şirketimizin ilk ürünü Ticarium’da son 90 günlük ortalama verilerine göre kullanıcı başına 3 saat 17 dakikalık oyun oynama süresine ulaştık.
  • Ticarium içerisinde zorunlu reklamlar olmadan aylık ortalama 1.5 milyondan fazla ödüllü reklam izleme sayısına ulaştık.
  • Tübitak Marmara Teknopark bünyesinde geliştirilmekte olunan Ar-Ge projemizle, eğitim odaklı ileriye yönelik ürünler geliştirilmesi adına taban hazırlamak.
  • Sadece bir oyundan gelecek yatırım dönüşüne (ROI) değil, Yuyuto Games Teknoloji A.Ş.'ye ve çatısı altında geliştirilecek diğer tüm oyunlardan elde edilecek satış gelirlerine de ortak olmak.

 

Diğer Dosyalar

 
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için, amaçlarla sınırlı ve gizliliğe uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Çerezleri nasıl kullandığımızı incelemek ve çerezleri nasıl kontrol edebileceğinizi öğrenmek için Çerez Politikamızı inceleyebilirsiniz.